اکسپو ؛ رویدادی بین المللی برای توسعه صادرات و معرفی منبت آباده

به گزارش نفیرنیوز و به نقل از  #امیدرضانفر_خبرنگار_خبرگزاری_صداوسیما ، دبیر شهر جهانی منبت گفت : اکسپو ۲۰۲۴ ، بزرگترین رویداد اقتصادی و صادراتی کشور بود که به جهت ارتباط با بازارهای بین المللی در کشور ایران و با حضور بازرگانانی از ۱۲۰ کشور جهان برگزار شد.

🔺مهدی شاکر افزود : دبیرخانه شهر جهانی منبت نیز از این فرصت به خوبی استفاده کرد و با برپایی دو غرفه از منبت شهر آباده در سالن های ۲۵ و ۴۰ نمایشگاه بین المللی تهران ، آثار خود را در معرض دید عموم قرار داد .

🔺شاکر با اشاره به اینکه ، در این نمایشگاه مذاکراتی با بخش خصوصی و متخصص در امر صادرات به کشورهای عمان ، بحرین و ترکیه انجام شد افزود : مسئولان و مقامات کشوری نیز از غرفه شهر جهانی منبت بازدید و مشکلات هنرمندان این حوزه مطرح شد .

🔺وی تصریح کرد : تصویربرداری از روند برگزاری اکسپو در بخش صنایع دستی از جمله اقداماتی بود که برای معرفی هنر منبت انجام شد .

🔺دبیر شهر جهانی منبت با اشاره به اینکه حضور صنعتگران شهرستان آباده در این نمایشگاه باعث کسب تجربه جهت ارتقای این هنر و تسریع در فروش محصولات خواهد شد ،افزود : برای فروش بهتر ، قیمت گذاری اجناس باید رقابتی و دقیق باشد و آثار دارای ترکیب ، طراحی و ساخت نو باشند و از تکرار یک‌ نوع کالا ممانعت شود تا بتوان برای فروش این محصولات گام های موثری برداشت .

🔺شاکر با تاکید بر اینکه تولید ۳۰ درصد آثار با محور کالاهای خاص و سفارشی و ۷۰ درصد آثار با قیمت های مناسب توسط هنرمندان تصریح کرد : استفاده از نقوش و طراحی اصیل مربوط به شهر آباده میتواند علاوه بر معرفی این شهر ، باعث شکوفایی و رشد هنر منبت شود .

🔺شاکر افزود : هنرمندان می توانند بسیاری از آثار را کاربردی از جمله قاب گوشی ، خودکار و جعبه های جواهر طراحی و خلق کنند و باقیمانده را به ساخت وسایل تزیینی اقدام کنند .

🔺وی تصریح کرد : هنرمندان با توسعه کارگاه های منبت و تولید انبوه میتوانند ، گام مهم و موثری را در گسترش صادرات و فروش محصولات بردارند .