اَلو… مجوزِ ما کو ؟!

به گزارش آباده‌نما؛ شهرستان اقلید توانست مجوز پایانه صادراتی عام را کسب کند، این مجوز علاوه بر اینکه می‌تواند رشد مناسبی را برای منطقه شمال فارس ایجاد کند، فرصت مناسبی را نیز در اختیار اقلید قرار می‌دهد تا تبدیل به یک گذرگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی شود.

پیشنهاد تبدیل شدن شهرستان آباده، منطقه سورمق به بندرگاه خشک(به دلیل موقعیت عالی استراتژیک آن) سال‌ها پیش توسط چندتن از صاحب‌نظران و مطالبه‌گران آباده‌ای به رحیم زارع داده شد که متاسفانه نادیده گرفته شد یا پیگیری لازم صورت نگرفت.

وعده منطقه ویژه اقتصادی برای شهرستان آباده یکی از وعده‌های رحیم زارع بود اما این در حالیست که شهرستان آباده هنوز حتی نتوانسته است صاحب اداره استاندارد شود که یکی از الزامات صنعتی شدن یک شهر می‌باشد.

مدت‌ها قبل نماینده مردم آباده گفته بود شهرستان آباده به زودی صاحب اداره استاندارد می‌شود، اما بعد از گذشت این همه مدت مشخص نیست زمان “به زودی” کی فرا می‌رسد.

با توجه به افتتاح آزاد راه شیراز اصفهان که تهدیدی برا پیشرفت شهرستان آباده می‌باشد این فرصت خوبی برای بازگشت مجدد شهرستان بر روی مدار پیشرفت بود که متاسفانه به دلیل کم توجهی‌های صورت گرفته از دست رفت.

لازم به ذکر است فرودگاه شمال فارس که مدت‌هاست مردم آباده را سرگرم خود کرده است یکی از امتیازات برای شهرستان اقلید جهت گرفتن مجوز بندرگاه خشک بوده است.