برگزاری رزمایش گروه های جهادی تخصصی سازمان بسیج مهندسین شهرستان آباده

به گزارش نفیرنیوز به نقل از روابط عمومی کانون بسیج مهندسین صنعت ومعدن شهرستان آباده در رزمایش گروه های جهادی تخصصی مدیر کانون به اتفاق اعضاء از واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرستان بازدید ومشکلات را بررسی و پایش نمودند.
نعمت الهی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن شهرستان آباده از برگزاری رزمایش گروه های جهادی تخصصی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن شهرستان آباده خبر داد و اظهار داشت: گروه های جهادی تخصصی با حضور مهندسین فعال، متعهد و متخصص با عنوان گروه جهادی «صنعت یار» و گروه جهادی «معدن یار» در این رزمایش مشارکت دارند .
این گروه های جهادی در جهت پایش ، عارضه یابی و مشاوره واحد‌های صنعتی و معدنی نیمه فعال در جهت افزایش بهره‌ وری تولید ، مشاوره افزایش ظرفیت، تثبیت اشتغال وضع موجود، ایجاد اشتغال پایدار فعالیت می کنند .

 

در این رزمایش از تعداد ۱۸ واحد صنعتی و معدنی بازدید شد و عمده مشکلات واحدها شامل : زیرساخت ،حقوق دولتی ،مالی و تسهیلات و…پیگیری گردید.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آباده گفت: برنامه های این رزمایش شامل میزخدمت حمایت از تولید، مشاوره تخصصی صنعت و معدن و برنامه ریزی جهت تور علمی فناورانه صنعت ‌ معدن بوده است.

وی افزود: در راستای اهداف سازمان بسیج مهندسین صنعت و سیاست های اقتصاد مقاومتی، کلینیک عارضه یابی صنعت ذیل کانون بسیج مهندسین و در همکاری با باقرارگاه سازندگی و سپاه بسیج آباده و فرمانداری به ایفای نقش و فعالیت خواهد پرداخت. این کلینیک به منظور کمک در رفع مشکلات صنعت در قالب گروه های جهادی به خدمت رسانی در جهت تحقق جهش تولید ایجاد شده است .
مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن شهرستان آباده با بیان اینکه در سیاست های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان در اولویت مباحث قرار گرفته است، تصریح کرد: اساتید دانشگاهی به عنوان خط مقدم علم و فناوری، تلاش دارند آخرین دستاوردهای علمی به صورت جهادی و در قالب جلسات مشاوره ای را در اختیار صنعتگران قرار دهند و مجموعه بسیج مهندسین جلساتی را با پارک علم وفناوری شهرستان و دانشگاه های دولتی، آزاد و پیام نور برای استفاده حداکثری از پتانسیل موجود در سطح شهرستان برگزار نموده است.


وی ادامه داد؛ اساتید دانشگاهی با سال ها تجریه در دانشگاه و صنعت، آمادگی دارند تا برای حل مشکلات صنعت در کنار تولید کنندگان باشند تا شاهد روزهای خوب در صنعت و معدن شهرستان باشیم .