کارگروه تخصصی پایتخت کتاب ایران در آباده تشکیل می شود

به گزارش پایگاه خبری نفیرنیوز، به نقل از ایرنا؛ فرماندار آباده با بیان اینکه طرح پایتخت کتاب ایران از جمله برنامه های مهم و دارای اولویت برای این شهرستان است، گفت: درصدد هستیم کارگروه تخصصی پایتخت کتاب ایران را در آباده تشکیل دهیم.

محمد اسداللهی بیان داشت: کارگروه تخصصی پایتخت کتاب ایران در آباده با هدف به ثمر نشستن این طرح و همچنین معرفی استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف به عنوان اصلی ترین مرکز ارائه طرح و برنامه‌های پایتخت کتاب است و همه اعضای حاضر در کارگروه باید با حمایت و همکاری همه جانبه، این رویداد عظیم فرهنگی را برای شهرستان به ارمغان آورند.

وی ادامه داد: شهرستان آباده با ۱۱ کتابخانه فعال و بیش از ۸ هزار عضو فعال در تمام سنین یکی از برترین کتابخانه های استان فارس و کشور را دارد که امید است امسال با پیگیری طرح‌های پایتخت کتاب ایران شاهد جذب حداکثری در حوزه کتاب و کتابخوانی باشیم.

فرماندار آباده اضافه کرد: پایتخت کتاب ایران یک طرح ارزشمند و جامع برای کشف استعدادها و ظرفیت‌های شهرستان است که اگر با رویکرد صحیح انجام گیرد می‌تواند آینده‌ای روشن را برای عموم مردم خصوصاً کودکان و نوجوانان این دیار رقم بزند.

وی به میزبانی آباده در جشنواره منطقه‌ای شعر رضوی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های شب شعر رضوی در تالار هنر آباده به نحوی تنظیم و برنامه ریزی شده است که موضوع پایتختی کتاب ایران نیز در آن نقش دارد، بدین صورت که همزمان با برگزاری شب شعر رضوی، آئین رونمایی از آثار مولفین شهرستان و ارائه کتاب توسط حافظان کتاب در این برنامه برگزار می‌شود.

اسداللهی گفت: ۲ طرح دبیرخانه پایتخت کتاب ایران نیز با حضور مسئولین ارشد شهرستان و استان رونمایی خواهد شد.

آباده در ۲۷۵ کیلومتری شمال شیراز و یکی از کاندیداهای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران است.

این طرح را نهاد کتابخانه های عمومی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال برگزار می‌کند و پایتخت کتاب ایران دراسفند ماه هر سال معرفی می‌شود.

انتهای پیام/